vietnam - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van vietnameasygoing - WaarBenJij.nu vietnam - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van vietnameasygoing - WaarBenJij.nu

vietnam

Door: koos en dika

12 Januari 2015 | Vietnam, Dong Hoi

Hallo allemaal,

Even een update van onze Vietnam reis.
Heerlijk geslapen in onze lodge met uitzicht op een rijstveld met mannetjes (ze zijn zo klein) in bootjes die het veld weer in orde maken voor de nieuwe aanplant.
In de bus gestapt en na een paar uurtjes koffie, per kopje gemaakt bij een familie-bedrijfje, erg lekker. Daarna een heel mooie boottocht gemaakt per sampon, met z'n tweeen met roeier, wij hadden 2 gezellige meisjes die dat deden. Niet dat wij dat zelf niet kunnen maar die meisjes moeten hun school
ook betalen. Tam Coc wordt een betoverende waterwereld genoemd en dat is het ook wel.
Het gaat dwars door rijstvelden en langs steile rotsen, soms onder de rotsen door.
We hadden niet het mooiste weer, miezerig en koud , maar dat mocht de pret niet drukken met Hiang en Hong aan de peddels. degene die achterin peddelde deed dat met de voeten- apart!
De reis weer vervolgd per bus en in Vinh uitgestapt weer we die nacht verbleven.

11-05-15

Xin Chao allemaal (wat zoveel betekent als Hallo)

Dit keer vroeg vertrokken, om 7.30 uur maar ja je wilt wat zien, dusse..........
Na de eerste stop een markt bezocht waar mensen hun waar aan de man brengen. Prachtige verse groentes en heel veel fruit.
Vlees van allerlei beesten, gevogelte die ter plekke wordt geslacht, daar doen ze daar niet zo moeilijk over.
Ook slangen hebben we gezien, die worden ook gegeten.
Daarna rijden we weer verder zuidwaarts op de highway nr 1 waar we zo af op dezelfde weg koeien en buffels tegenkomen en zo ook de brommertjes die alle kanten opschieten.
De chauffers toeteren wat af.
De natuur begint al veel mooier te worden, groener en heuvelachtiger.
We maken een stop om de wereldberoemde grotten van Phonh Nha te bezichtigen. Met een bootje gaan we de grotten in. Deze plaats werd vroeger door de Vietcong als wapendepot gebruikt. Zeer indrukwekkend grottenstelsel.
In de namiddag komen we aan in Dong Hoi waar we bivakkeren in een niet onaantrekkelijk resort compleet met groot zwembad met uitzicht op zee.
Maar helaas leent de temperatuur er zich niet voor om een duik te nemen want het is 15 gr. met veel wind en ook geen zon.
Maar desondanks is het fijn om een rustdag te hebben na de eerste drukke week.
Tot de volgende update,

groetjes van ons

• 12 Januari 2015 - 19:50

Iwan:

Nou dat klinkt allemaal mooi zeg, ik hoor net net van peet dat ons diekse nie zo good te pas is.
    Koos verzorg het meisje maar goed!
    Als alles weer goed gaat hoop ik dat julie weer fijn verder kunnen!
    Heeeeel veel plezier met z'n tweetjes.
    Groetjes Iwan (dag mam)

• 12 Januari 2015 - 20:46

Kees En Reina:

Hallo Koos en Dika, bedankt voor het verslag, heb de indruk dat communicatie nu goed is.
    Hebben geen foto's gezien. Dika niet goed te pas ? Sterkte en warm kleden, Zoals uit verslag blijkt is het daar bij jullie niet warm.
    Hier is het herfstachtig. Mooi verslag van jullie, veel plezier en tot volgend reisverslag

Groetjes

• 18 Januari 2015 - 15:21

Jantje En Sinus:

leuk om te horen dat jullie het naar de zin hebben, maar jammer van het weer, wordt wel beter hopelijk. het is wel een avontuurlijke reis met die bootjes en het eten van slangen enz. nog veel plezier, groetjes

Tags: dong hoi